Basic-purpose reference publications, such as encyclopedias and point guides, supply in depth summaries and strategies for sub-subject areas, as well as relevant terms. Though these ebooks usually are not frequently viewed as perfect places to report in a school assignment, the bibliographies they have is often very useful. This initial looking at may possibly allow you to writing a term paper with specific subject areas, give summaries of diverse authorities, or bring other professional techniques, which can be usually thought of satisfactory resources to report inside a school assignment.

Oblomolotov x2

Mugur Grosu – texte, voce & electronice
Dragoş Andriana –  instrumente preparate

Dacă la ediţia trecută, Dragoş Andriana şi Mugur Grosu au evoluat la Muzeul de Artă în cadrul secţiunii DaDa Jazz*, dedicate centenarului DADA, acum revin să prezinte, la Casa Avramide, un nou proiect care aduce poezia şi muzica experimentală într-o formulă sincretică, prin recitative şi improvizaţii.

oblomolotov1OBLOMOLOTOV e un proiect colectiv cu geometrie variabilă, formula de bază fiind de trio (cu Gabriel Grigore la bass / contrabas), şi care în prima sa fază s-a numit Upanishadows (2013 – 2014). Ca şi primul nume (un mix indian-britanic, din lumi aflate cândva în conflict), Oblomolotov alătură paradoxal lumi aparent incompatibile: Oblomov, personaj al scriitorului rus Goncearov, e personificarea pasivităţii, visării sterile, inerţiei şi superfluului, iar Molotov (pseudonim derivat din cuvântul rusesc molot  = ciocan) a devenit, datorită cocktailului incendiar botezat astfel de rezistenţa finlandeză, simbolul rebeliunii şi luptelor de guerrila, dar şi al ironiei feroce (când sovieticii susţineau că armata lor nu aruncă bombe, ci alimente, finlandezii asediaţi le-au răspuns că ei aduc, la schimb, “băutura”). Rezumând, proiectul pune în dialog lumi mai degrabă închise în propriul turn şi forme de expresie artistică pe care nu le vedem prea des împreună.

oblomolotov2*Virgil Mihaiu, din articolul “Dobrojazz între rezonanțele balcanice și centenarul DADA” (revista Steaua nr. 7 / 2016):

O incitantã mixturã de cuvânt şi sunet, în care textele rostite de primul erau comentate prin sunetele expresioniste generate de cel de-al doilea pe instrumente de muzicã veche: zanfona şi ţiterã. Distorsiunilor vocii, procesate electronicamente, li s-au adãugat şi câteva abile inserţii realizate de Grosu pe o minusculã claviaturã. Sã mai adaug cã acelaşi artist multivalent e şi autorul sugestivelor afişe ale ultimelor ediţii DobroJazz”